بسم الله الرحمن الرحیم | امروز: شنبه 1 اردیبهشت 1403

موقعیت فعلی: بخش اخبار (برگشت به لیست)

آغاز مرمت ساختمان موزه شهدا و دفاع مقدس در ابوزیدآباد نظرات خوانندگان(0)  

مراسم بازگشایی گنجینه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با حضور مسئولین، خانواده های معظم شهیدان و ایثارگران شهر ابوزیدآباد در ماه های آتی پس از مستند سازی و جانمایی آثار شهدا و دوران انقلاب صورت خواهد گرفت...


آغاز مرمت ساختمان موزه شهدا و دفاع مقدس در ابوزیدآباد

ساختمان کتابخانه ولیعصر عج الله ابوزیدآباد که در مجاورت خانه مذهبی تاریخی مرتضوی قرار گرفته است، به منظور مکان گنجینه انقلاب اسلامی ودفاع مقدس مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت. قرار است پس از تعمیر این مکان به عنوان موزه آثار شهدا و دوران انقلاب در شهر ابوزیدآباد مورد استفاده قرار گیرد. شایان ذکر است که هزینه مرمت و نیز خرید تجهیزات مورد نیاز توسط خانواده معزز شهدا و ایثارگران تامین گردیده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کاشان حامی، مراسم بازگشایی گنجینه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با حضور مسئولین، خانواده های معظم شهیدان و ایثارگران شهر ابوزیدآباد در ماه های آتی پس از مستند سازی و جانمایی آثار شهدا و دوران انقلاب صورت خواهد گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین شیخ حسن توکلی -مالک ساختمان کتابخانه- می گوید:  ساختمان کتابخانه ولیعصر (عج الله) در سال ۱۳۵۳ شمسی راه اندازی گردید. زمین این ساختمان بخشی از خانه پدری ما بود. حسب صحبتی که با پدرم داشتم، ایشان موافقت کردند که این زمین را برای راه اندازی فعالیت های فرهنگی در اختیار ما قرار بدهند. در ساخت آن هم کمک های مردمی بود که یاریگر ما شد. مردم خیرّ ابوزیداباد هم آجر آن را رایگان به ما دادند و هم کارگران به صورت رایگان کار می کردند. البته ابتدای امر قرار بود که کلاس های قرآن در اینجا برگزار شودو فقط همان طبقه اول آن را ساختیم و کلاس های قرآن نیز برای چندین سال دایر بود. همچنین به یاد دارم که در ۱۹ دیماه ۱۳۵۶ نوار علمای قم را آوردیم و برخی از معتمدین از جمله مرحوم حاج سلمان سلمانی و حاج عباس ظفرمند را دعوت کردیم و آن نوار را گذاشتیم تا این عزیزان گوش بدهند.

بعد از گذشت چند سال بود که با موافقت اخوی بزرگوار، طبقه دوم این ساختمان نیز به آن اضافه شد و به عنوان کتابخانه ولیعصر (عج الله) مورد بهره برداری قرار گرفت.

به موازات سخنرانی ها با هدف آگاهی رسانی و بصیرت افزایی از همان سال ۱۳۵۳ بود که اولین پایگاه فعالیت های انقلابی ابوزیدآباد راه اندازی شد و بعدها به عنوان کتابخانه مورد استفاده قرار گرفت. کتاب های مذهبی و سیاسی از جمله رساله و کتاب های حضرت امام ره و نیز کتاب های شهید هاشمی نژاد در اختیار جوانان قرار می گرفت. علاوه بر امانت دادن کتاب، جلسات قرآن و دعا نیز برگزار می شد. از جمله فعالین در عرصه های فرهنگی شهید شیخ حسن رمضانی، شهید شیخ غلامرضا صبوحی، شهید عباس سلطانی، شهید ابوالفضل تاریخی، شهید حسین بیغمی و شهید محمدرضا اقبالی بودند.

همچنین در مناسبت های مذهبی مانند ولادت ائمه اطهار سلام الله علیهم و نیز نیمه شعبان مراسم چراغانی و آذین بندی کوچه مجاور را داشتیم. بعضی مواقع مراسم دعا برگزار می شد و نیز نوار قرآن از پشت بلندگو پخش می کردیم.پس از انقلاب نیز مدت چند سالی عزیزان مسجد امام ره در این مکان به فعالیت فرهنگی مشغول بودند. در سال های اخیز نیز به عنوان پایگاه بسیج خواهران حضرت خدیجه سلام الله علیها مورد استفاده قرار گرفت.

152223


موضوع: شهداء
خبرنگار:مدیر سایت
تاریخ: ارديبهشت
کلیدواژه ها: سفیدشهر


آخرین اخبار

جستجو: در


  بحث روز


  آخرین مطالب سایت



موضوع بندی اخبار

ویژه ها

موضوع بندی مقالات


  تبلیغات

سرمایه ذوق اهل این آبادی ملاعلی فاضل نصرابادی (سروده عبدالجبار کاکاوند در جریان کنگره فضل نبی در سفیدشهر )

الهی برآید از آن دوده دود

که نام محمد برد بی درود

ملافضل علی نصرابادی


 ملافضل علی نصرابادی؛ شاعر بی بدیل سفیدشهر  


فرقی نکند برای ما، به جان اصغـــر

عشق است ابوالفضل وحسین وعلی اکبر

سفیدشهر  همدل و یکصدا


مجمع فرهنگی سفیدشهر منتشر کرد:

پس از چاپ کتاب تاریخ سفیدشهر و ستارگان سپهر سفیدشهر، اینک کتاب

 گلچین مثنوی مجلس افروز منتخبی از اشعار مثنوی مجلس افروز چاپ و روانه بازار شد. 

ناشر : انتشارات مجلس افروز 

قیمت 3500تومان با تخفیف،

محل عرضه:  فروشگاه ولایت،جنب مسجد جامع سفیدشهر 03154833092


سامانه پیام کوتاه مجمع فرهنگی سفید شهر به شماره 30007093 راه اندازی شد .منتظر انتقادات و پیشنهادات همشهریان عزیز هستیم.


سفیدشــــهر، دیار ملافضل علی نصرابادی

سفیدشهر؛  شهر طلای سپید


"فروشگاه فرهنگی ولایت "اولین مرکز فروش  کتاب و محصولات فرهنگي سفیدشهر:  انواع كتاب، سي دي مذهبي،نوشت افزار و ...

 آدرس:  جنب مسجد جامع سفیدشهر



  نظرسنجی

مراسم سوگوای عصر عاشورای سفیدشهر چگونه است ؟
نیازبه همدلی و وحدت دارد
خیلی خوب است
بسیار عالی است
می تواند بهتر از این باشد

نمایش نتیجه


  آمار سایت

آنلاین: 10 نفر
زمان بارگزاری این صفحه: 0/10 ثانیه

جهت مشاهده جزئیات بیشتر از آمار سایت کلیک کنید.

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت، متعلق به مجمع فرهنگی سفیدشهر می باشد.| برداشت مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد. | info@SefidShahrMF.ir


طراحی و پیاده سازی: فرتک -فکور رایانه توسعه کویر