بسم الله الرحمن الرحیم | امروز: جمعه 31 فروردین 1403

موقعیت فعلی: بخش اخبار (برگشت به لیست)

توان‌یاب نقاش سفیدشهری کاندیدای دریافت مدال شهروندان جهانی شد نظرات خوانندگان(0)  

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ فاطمه حمامي نصرآبادي، توان‌یاب نقاش از سفیدشهر عضو افتخاری سازمان شهروندان جهانی و کاندیدای دریافت مدال شهروندان جهانی شد


توان‌یاب نقاش سفیدشهری کاندیدای دریافت مدال شهروندان جهانی شد

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ فاطمه حمامي نصرآبادي، توان‌یاب نقاش از سفیدشهر عضو افتخاری سازمان شهروندان جهانی و کاندیدای دریافت مدال شهروندان جهانی شد.

 مدیر مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کاشان، عصر امروز چهارشنبه 29 اردیبهشت گفت: پروفسور "یانگ هون کوواک" رییس سازمان شهروندان جهانی World Citizen Organization(WCO)  و رییس سازمان شهرهای جاده ابریشم Silk Road Mayors Forum(SRMF) طی دیدار از این توان‌یاب هنرمند در منزلش و مشاهده آثار و توانمندی وی در نقاشی با پا فوق‌العاده شگفت‌زده و متاثر از احساسات رقیق و لطیف خود عضویت افتخاری این هنرمند را اعلام کرد.

 محمد علی فرجی گفت: رییس سازمان شهروندان جهانی پس از دیدن هنرنمایی فاطمه حمامی به‌صورت حضوری آنچنان متاثر و گریان شد و به نشانه احترام به این همه استعداد و تلاش و امید برای زندگی به نشانه احترام بر دستانش بوسه زد.

وی با اشاره به تقدیر و سپاس پروفسور کواک از تلاش و حمایت پدر و مادر فاطمه برای هدایت وی در این مسیر افزود:  اعلام کاندیدفاطمه حمامی برای دریافت مدال شهروندان جهانی در سفر بعدی پروفسور"کوواک"به ایران که تا پایان نیمه نخست امسال است انجام می‌شود.

به‌گفته‌وی، پروفسور کواک ضمن دیدن آثار این هنرمند توان‌یاب از کودکی تاکنون اعلام کرد که تمام تلاش خود را برای معرفی و شناسایی فاطمه در سطح جهانی خواهدکرد که این دختر هنرمند توان‌یاب ایرانی علی رغم محدودیت حرکتی و ناتوانی جسمی چگونه زندگی را رنگ می‌کند.

مدیر مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کاشان، در ادامه تصریح‌کرد:پروفسور "یانگ هون کوواک"و همسرش در سفری که 19 اردیبهشت سال گذشته  به ایران داشتند با هماهنگی مجمع شهرداران آسیایی طی مراسمی چهارمین مدال شهروندی جهان را به اولین جهانگرد معاصر ایرانی،  عیسی امیدوار اهدا کرد.

فرجی، گفت:معرفی و شناسایی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های تاریخی و گردشگری کاشان از کویر تا کوهستان، کسب تجارب در زمینه‌های شهروندمداری و ارتقای همکاری‌های بین شهری با اعضای سازمان شهروندان جهانی را هدف از این سفر دیپلماتیک "کواک" برشمرد.

وی، با اشاره به عضویت کاشان طی سال 94 در سازمان شهروندان جهانی World Citizen Organization(WCO)  و سازمان شهرهای جاده ابریشم  Silk Road Mayors Forum(SRMF) افزود:هدف تاسیس سازمان شهروندان جهانی شناسایی شهروندان نمونه جهان در عرصه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و غیره است.

به‌گفته‌وی، پروفسور "یانگ هون کوواک" طی دو روز اقامت در کاشان پایگاه تاریخ تمدن بشری و بازدید از بافت تاریخی وجاذبه‌های گردشگری کاشان از جمله بافت‌های احیا و بازآفرینی شده و استفاده از تجارب مدیریت شهری در این حوزه با مسوولان مدیریت شهری، دانشگاه کاشان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان و سمن‌های مردم نهاد این شهرستان نشست‌های هم‌اندیشی داشت.

فرجی در پایان اظهارداشت:سازمان شهروندان جهانی یک جامعه مدنی است که در سال 1987 بوجود آمد زمانی که تهدیدات جدی به سفرهای هوایی بین المللی وجود داشت و بعضی کشورها بازیهای المپیک 1988 در سئول را تحریم کرده بودند و ورزشکاران بعد از سالها تمرین شانس خود را برای حضور در این عرصه از رقابتها از دست می دادند در مواجهه با این بحران دکتر یانگ هون کواک که تجربه جنگ سرد را داشت این سازمان را تاسیس کرد که به تحریمهای سیاسی خاتمه دهد و ورزشکاران را به شرکت در بازیهای صلح آمیز المپیک در سئول مطمئن سازد.

به‌گفته‌وی،این حرکت صلح آمیز که بوسیله شهروندان معمولی آغاز شد سرانجام موافقت رهبران جهانی را جلب کرد و این تلاش شهروندی به طور معجزه آسایی دیواری که جنگ سرد از سال 1945 مردم را از هم جدا کرده بود درهم شکست.

فاطمه حمامی در پایان این دیدار نقاشی سیاه قلم از تصویر کواک را کشیده بود به پروفسور اهدا کرد.

شایان ذکر است: فاطمه حمامي نصرآبادي، هنرمند نقاش متولد 12 بهمن سال 1367 معلول جسمي  حركتي از سفیدشهر توابع شهرستان آران و بیدگل است.

اين دختر خوش استعداد سفيدشهري با نگاه مهرورزانه و هنرمندانه سعيد بوجار آراني يكي از هنرمندان آران و بيدگل پا به دنياي جديد هنر  هنرمندي گذارد و كشف استعداد شد تا آنجا که توانست وی را از انزواي خانه مادري رهايي بخشد و با برنامه منظم و منسجم آموزشي او را در صحنه هاي هنري بكشاند.

برگزاری هفته‌ای يك روز كلاس براي فاطمه و تمرين عملي و استمرار آن بيشتر از 2 سال نتيجه‌اي رضايت‌مندانه داشت و اين بار به مدد استاد مربي خود سعيد بوجار توانست به زودي پلكان ترقي را طي كند و با شرکت در نمایشگاه‌هاو مسابقه‌ها و مراسم تجليل از نخبگان و هنرمندان زن استان اصفهان موفق به دریافت رتبه‌ و لوح تقدیر شود.
👀👀


موضوع: فرهنگي
خبرنگار:مدیر
تاریخ: ارديبهشت
کلیدواژه ها: سفیدشهر، فاطمه حمامی


آخرین اخبار

جستجو: در


  بحث روز


  آخرین مطالب سایت



موضوع بندی اخبار

ویژه ها

موضوع بندی مقالات


  تبلیغات

سرمایه ذوق اهل این آبادی ملاعلی فاضل نصرابادی (سروده عبدالجبار کاکاوند در جریان کنگره فضل نبی در سفیدشهر )

الهی برآید از آن دوده دود

که نام محمد برد بی درود

ملافضل علی نصرابادی


 ملافضل علی نصرابادی؛ شاعر بی بدیل سفیدشهر  


فرقی نکند برای ما، به جان اصغـــر

عشق است ابوالفضل وحسین وعلی اکبر

سفیدشهر  همدل و یکصدا


مجمع فرهنگی سفیدشهر منتشر کرد:

پس از چاپ کتاب تاریخ سفیدشهر و ستارگان سپهر سفیدشهر، اینک کتاب

 گلچین مثنوی مجلس افروز منتخبی از اشعار مثنوی مجلس افروز چاپ و روانه بازار شد. 

ناشر : انتشارات مجلس افروز 

قیمت 3500تومان با تخفیف،

محل عرضه:  فروشگاه ولایت،جنب مسجد جامع سفیدشهر 03154833092


سامانه پیام کوتاه مجمع فرهنگی سفید شهر به شماره 30007093 راه اندازی شد .منتظر انتقادات و پیشنهادات همشهریان عزیز هستیم.


سفیدشــــهر، دیار ملافضل علی نصرابادی

سفیدشهر؛  شهر طلای سپید


"فروشگاه فرهنگی ولایت "اولین مرکز فروش  کتاب و محصولات فرهنگي سفیدشهر:  انواع كتاب، سي دي مذهبي،نوشت افزار و ...

 آدرس:  جنب مسجد جامع سفیدشهر



  نظرسنجی

مراسم سوگوای عصر عاشورای سفیدشهر چگونه است ؟
نیازبه همدلی و وحدت دارد
خیلی خوب است
بسیار عالی است
می تواند بهتر از این باشد

نمایش نتیجه


  آمار سایت

آنلاین: 2 نفر
زمان بارگزاری این صفحه: 0/08 ثانیه

جهت مشاهده جزئیات بیشتر از آمار سایت کلیک کنید.

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت، متعلق به مجمع فرهنگی سفیدشهر می باشد.| برداشت مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد. | info@SefidShahrMF.ir


طراحی و پیاده سازی: فرتک -فکور رایانه توسعه کویر