بسم الله الرحمن الرحیم | امروز: جمعه 10 فروردین 1403

موقعیت فعلی: بخش اخبار (برگشت به لیست)

امام ؛ خورشیدی که هرگز غروب نمی‌کند نظرات خوانندگان(0)  

نماینده مردم  شریف شهرستانهای کاشان و آران بیدگل در مراسم رحلت امام با بررسی  وجوه تمایز شخصیت امام(ره) با نظریه پردازان جهان....


بررسی وجوه تمایز شخصیت امام(ره) با نظریه پردازان جهان:دکتر سید جواد ساداتی نژاد نماینده مردم شریف کاشان و اران و بیدگل :

🔺باید خدا را شکر کنیم که شاهد امامی بودیم که توانست انقلاب اسلامی تشکیل دهد و آرزوی انبیا را محقق کند. امام(ره) و انقلابش، دو خورشید بدون غروب هستند که همواره به تاریخ روشنا خواهند بخشید و راه مستضعفان و پابرهنگان را روشن خواهند کرد.

🔺 یکی از وجوهی که امام را از تمام نظریه پردازان جهان متمایز می‌کند، این است که ایشان نظریه‌ای تحت عنوان تشکیل امت اسلامی بر اساس اصل ولایت فقیه در عصر غیبت را مطرح و در دنیا اجرا کرد. غربیان نظریات بسیاری را مطرح کردند ولی هیچ کدام نتوانستند خودشان آن را اجرا کنند. معمولا سال‌ها پس از مرگ نظریه پردازان، کسانی بر اساس حرف‌های آنان تشکیل حکومت می‌دهند و جامعه سازی می‌کنند. نمونه‌ی این نظریات مارکسیسم است، سال‌ها پس از مرگ مارکس بود که کسانی پیدا شدند و نظریه‌ی او را به عنوان یک تئوری حکومتی اجرایی کردند.

🔺بنابراین اولین کار برجسته‌ی امام(ره) نظریه پردازی و پالایش آن بود. ایشان نظریه را در محافل مختلف دینی مطرح و آن را پالایش کرد. تمام کسانی که از نظر علمی صاحب جایگاه بودند، در مقابل این نظریه قرار گرفتند و مقهور آن شدند. به طوری که این نظریه در زمان خود به عنوان رویکرد غالب مدنظر قرار گرفت.

🔺نیروسازی دومین فعالیتی بود که حضرت امام(ره) با آینده نگری هوشمندانه‌ی خود به آن اقدام کرد. در کنار این حضرت امام(ره) خود وظیفه‌ی برنامه ریزی تشکیل حکومت را بر عهده گرفت و به خوبی از پس آن برآمد. هیچ کدام از کارها و فعالیت‌های ایشان در طول حیات مبارکشان، بدون برنامه و سبب نبود. این برنامه ریزی را می‌توان از سال ۴۲ تا پس از پیروزی انقلاب دنبال کرد. امام از ابتدا مردمی عمل کرد و تا انتها با تکیه بر مردم پیش رفت و به نتیجه رسید.

🔺اقدام و عمل چهارمین کاری بود که حضرت امام(ره) آن را مدنظر خود قرار داده بود. بسیاری از نظریه پردازان تنها به حرف زدن و کتاب نوشتن اکتفا کردند ولی امام(ره) مرد اقدام بود. او برای ورود به این عرصه باید از چند شاخصه برخوردار می‌بود: اول شجاعت ایشان بود که موجب می‌شد بدون در نظر گرفتن ابهت شرق و غرب نسبت به آن‌ها موضع گیری کند و تنها خدا را ببیند.

🔺پنجمین ویژگی برجسته و کار بزرگ حضرت امام(ره) نظام سازی و نهادسازی بود. تنظیم قانون اساسی بر مبنای اسلام و تصویب آن توسط مردم از جمله فعالیت‌های بزرگ انقلاب اسلامی بود که در آینده خواهد توانست انقلاب را ایمن نگه دارد. علاوه بر این تشکیل مجلس خبرگان نشانه‌ی درایت آن حضرت است که در بحران‌های بزرگی مثل فقدان رهبر، بن بست‌ها را حل می‌کند.

🔺امام(ره) هدیه‌ای گرانقدر در اختیار ما و جامعه‌ی بشریت قرار داد که باید آن را نگه داشت و نگه داشتن آن کاری بسیار دشوار است. کار ایشان و تحقق نظریه ولایت فقیه در طول قرن‌های حیات شیعه هرگز محقق نشد و این نشانه‌ی خوشبختی مردم شیعه‌ی ایران است. پس از ایشان سایه‌ی مقام معظم رهبری  مدظله العالی بر سر این انقلاب اسلامی قرار گرفت که هوشمندی و مدیریت ایشان زبانزد است و کشتی بانی مورد اعتماد برای بحران‌های دشوار پیش روی انقلاب است. علاوه بر این مردم هوشیار و بصیر به عنوان پشتیبان نظام به شمار می‌روند که همیشه در صحنه هستند. به خاطر همین بصیرت است که دشمن با ناامیدی از انهدام نظام اسلامی، سعی در استحاله‌ی آن دارد که این نقشه نیز به یاری خداوند متعال ناکام خواهد ماند.

🔺باید خدا را شکر کنیم که شاهد امامی بودیم که توانست انقلاب اسلامی تشکیل دهد و آرزوی انبیا را محقق کند. امام(ره) و انقلابش، دو خورشید بدون غروب هستند که همواره به تاریخ روشنا خواهند بخشید و راه مستضعفان و پابرهنگان را روشن خواهند کرد. ما وظیفه داریم این انقلاب را به دست صاحب اصلی آن برسانیم و با این کار شکر واقعی آن را به جا آوریم.

 سخنرانی  دکتر سید جواد ساداتی نژاد، در مراسم گرامیداشت شب رحلت امام(ره) در شهر سفیدشهر



موضوع: سياسي
خبرنگار:
تاریخ: خرداد
کلیدواژه ها:


آخرین اخبار

جستجو: در


  بحث روز


  آخرین مطالب سایت



موضوع بندی اخبار

ویژه ها

موضوع بندی مقالات


  تبلیغات

سرمایه ذوق اهل این آبادی ملاعلی فاضل نصرابادی (سروده عبدالجبار کاکاوند در جریان کنگره فضل نبی در سفیدشهر )

الهی برآید از آن دوده دود

که نام محمد برد بی درود

ملافضل علی نصرابادی


 ملافضل علی نصرابادی؛ شاعر بی بدیل سفیدشهر  


فرقی نکند برای ما، به جان اصغـــر

عشق است ابوالفضل وحسین وعلی اکبر

سفیدشهر  همدل و یکصدا


مجمع فرهنگی سفیدشهر منتشر کرد:

پس از چاپ کتاب تاریخ سفیدشهر و ستارگان سپهر سفیدشهر، اینک کتاب

 گلچین مثنوی مجلس افروز منتخبی از اشعار مثنوی مجلس افروز چاپ و روانه بازار شد. 

ناشر : انتشارات مجلس افروز 

قیمت 3500تومان با تخفیف،

محل عرضه:  فروشگاه ولایت،جنب مسجد جامع سفیدشهر 03154833092


سامانه پیام کوتاه مجمع فرهنگی سفید شهر به شماره 30007093 راه اندازی شد .منتظر انتقادات و پیشنهادات همشهریان عزیز هستیم.


سفیدشــــهر، دیار ملافضل علی نصرابادی

سفیدشهر؛  شهر طلای سپید


"فروشگاه فرهنگی ولایت "اولین مرکز فروش  کتاب و محصولات فرهنگي سفیدشهر:  انواع كتاب، سي دي مذهبي،نوشت افزار و ...

 آدرس:  جنب مسجد جامع سفیدشهر



  نظرسنجی

مراسم سوگوای عصر عاشورای سفیدشهر چگونه است ؟
نیازبه همدلی و وحدت دارد
خیلی خوب است
بسیار عالی است
می تواند بهتر از این باشد

نمایش نتیجه


  آمار سایت

آنلاین: 22 نفر
زمان بارگزاری این صفحه: 0/09 ثانیه

جهت مشاهده جزئیات بیشتر از آمار سایت کلیک کنید.

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت، متعلق به مجمع فرهنگی سفیدشهر می باشد.| برداشت مطالب با ذکر منبع بلامانع می باشد. | info@SefidShahrMF.ir


طراحی و پیاده سازی: فرتک -فکور رایانه توسعه کویر